Petrol
Lollobrigida
18. Decembar 2009.

21. decembar 2009.

Davno je bilo kad je MTV preko malih ekrana ušao u živote ljudi na prostoru ex YU, a ko je u petak posetio DOB, jasno mu je da danas MTV sigurno korača i koncertnim prostorima sa Adria(tic Sea) područja promovišući mlade, domaće, muzičke snage. U organizaciji ove TV kuće, a u saradnji sa Domom omladine, u petak su u bivšem Pogonu svirali Petrol i Lollobrigida. Ovi drugi, ovogodišnji dobitnici MTV-jeve Best Regional Act nagrade, nesumnjivo su bili zvezde večeri, ali...

Beogradski bend Petrol je prvi izašao pred par stotina ljudi koji su do 21:30 došli na koncert. Njihov repertoar su činile uglavnom pesme sa albuma Nezgodno vreme, opasni dani : njuvejverski “Beirut”, gitarski raštimovani “Konvertor” dramatizovan električnim orguljama, hitična “Sve jedno je”, “Opreznost”, a i nekoliko novih pesama (poput “Hej gringo”) koje se i zvučno i stilski nadovezuju na radove sa pomenutog debija. Beogradska indie atrakcija (kako glasi deo najave sa MTV sajta) svoju energiju na koncertima usmerava isključivo na instrumente (gitara, bubanj, klavijatura i električne orgulje), što ostavlja utisak sigurnosti, ozbiljnosti i ubedljivosti. Nisu od onih bendova koji na živim nastupima pokušavaju i znaju da iznesu i preslikaju velike emocije i revolucionarne ideje na publiku. Održiva ravnoteža ili zlatna sredina između ovih krajnosti je najveća prednost ovog benda kada nastupa uživo. Petrol je sada u Domu omladine svirao jednako dobro kao i na Hajduškoj česmi 2008. ili na predizbornoj akciji “Nema zezanja” pola godine ranije.
Ležerno zagrevanje uz muziku beogradskog, tročlanog sastava ničim nije slutilo na euforično ludilo koje će uslediti kad Lollobrigida preuzme štafetu. Nakon Petrolovog nastupa sastav auditorijuma se skoro potpuno izmenio. Uticaj Lollobrigida devojaka i momaka na stotine outfita te večeri, bio je očigledan (iako to verovatno niko neće priznati).

Tokom polučasovnih priprema i montiranja instrumenata na stejdžu, među ljudima sa druge strane ograde je ovladalo raspoloženje karakteristično za velika festivalska okupljanja, kada se iščekuju i velike festivalske face. Lollobrigidi je ovo prvi nastup u Srbiji nakon dodele MTV nagrada na kojoj su trijumfovali ostavivši za sobom kokurenciji iz regiona: Darkwood Dub, Dubioza kolektiv, Elvis Jackson i Superhiks. Da li zbog medijske, zvezdane prašine koja redovno prati European Music Awards (EMA) ili zato što Lollobrigida u Srbiji zaista ima veliku bazu fanova - Dom omladine odavno nije bio puniji (bar kada je reč o koncertima regionalnih bendova).
“Moj dečko je gej”
(u obradi hora Le Zbor) je naziv pesme koja nije izvedena uživo, ali je poslužila kao muzička podloga izlasku članova benda na startne pozicije. Prvo zapažanje je da se zagrebačka šestorka (četiri mladića i dve devojke) dosta potrudila oko vizuelnog doživljaja celog sastava. Ako muške roze košulje, šljokičaste kravate, i ženski kostimi u fazonu Wonder Woman još ikog provociraju ili izazivaju na neki drugi način, onda bi se moglo reći da su kostimi bili - provokativni. Publika je pokazala zavidno poznavanje tekstova pesama “Miss Right and Mr. Wrong”, “Pillow Boy Baby Girl”, “Bubblegum Boy”, “Mister Yuppie” i drugih, za šta su nagrađeni pohvalom Ide Lollobrigide (vokal).

Osim pesama sa dosadašnja dva objavljena albuma (Cartoon Explosion i Lollobrigida Inc.), odsvirali su i “Kompjuter”, novu pesmu koja će se (ako se glas slušalaca računa) sigurno naći na novom albumu. Lollobrigida je priredila sat vremena kvalitetne zabave, uz mnoštvo elemenata dobrog show programa: muzika sa dosta elektro “dance” elemenata začinjena distorziranim gitarama, provokacije servirane na račun benda, publike, obezbeđenja, pomenuti kostimi, zarazni bubblegum tekstovi i specijalni gost (u ovom slučaju gošća). Petri i Idi se na početku pesme “Lollobrigida Inc.” pridružila Una (ili polovina hip-hop sastava Bičarke na travi). Cure su na sceni zakuvale atmosferu zajedničkim nastupom, dok je grupica skockanih devojaka u prvim redovima to uradila na svoj način - šutkom, uz originalnu verziju pesme “Moj dečko je gej”. Ako ovo nije bilo iznenađenje večeri, onda obrada “No Limit” 2 Unlimited-a na bisu sigurno jeste.

Uhvativši trenutak kada na MTV-ju čitav talas bendova poput CSS ili Black kids ima sasvim pristojan prolaz, Lollobrigida je na nivou Balkana mudro iskoristila prazan prostor na tom polju, što joj je za relativno kratko vreme obezbedilo status vokalno-instrumentalne atrakcije. Ipak, kada se prašina malo slegne, veća je verovatnoća da će ovaj sastav na duže staze ostaviti zapaženiji modni nego muzički uticaj.

tekst - dušica kovač
Fotografije - nebojša mićković

Erik Truffaz i