Covenant
10. april 2010.
Organizator - Night Promotions

12. april 2010.

Da je švedski Covenant među najistaknutijim EBM (Electronic Body Music) bendovima ne treba sumnjati, a potvrda je i energični nastup pred upadljivo malim brojem poklonika u restauriranoj gornjoj sali beogradskog Doma omladine.

U elektronskoj muzici kasnih osamdesetih, odnosno ranih devedesetih, koja se razvijala u okrilju širokog post new vawe okvira, došlo je do grananja na više pod-pravaca. Dok su neki išli za elekto pop nasleđem The Human League i Depeche Mode, na drugoj strani, na tragovima bendova kao što su Clock Dva, Throbbing Gristle i Cabaret Voltaire, razvija se znatno oštriji industrial zvuk, a negde na sredini su bednovi koji su se odlučili da prave, pre svega, muziku za igru.

Svi zajedno deluju u kontekstu gothic sub-kulturnog miljea i u kasnim devedesetim scena je prilično razgranata. Svi bendovi koji su uspostavili ove pod-pravce imali su slične uzore, ipak razvili su zvuk prilično različitog senzibiliteta, od komleksnih Der Lederkranz, beskompromisnih Skinny Puppy, Wumskut i Terminal Choice, žestokih Panzer AG i Das Ich, do znatno blažih i melodičnijih i, verovatno zbog toga, popularnijih VNV Nation, koje je beogradska publika nedavno videla i čula i Covenant, ritualno elektronskih Ildfrost, do onih sa posebnom estetikom kao što su Blutengel i Die Form.

Kao jedan od bendova koji spadaju u A, ligu Covenant je stigao u naše krajeve (prethodnog dana nastupili su u Zagrebu) zahvaljujući agilnosti organizatora i pomoći švedske ambasade. Loš uvod predstavljalo je pomeranje predviđenog tajminga zbog odsustva predgrupe Lola Angst, uzrokovanog problemima sa vizama. Oko dvesta pripadnika domaće gotik populacije sa priličnim entuzijazmom dočekalo je skandinavske elektornske gurue koji su postavili scenografiju koja ne dovodi u pitanje da su dobar deo mladosti slušali Kraftwerk.

Zvuk je na odgovarajućem nivou i bend kreće sa, manje više, standardnim materjalom, i ponekom pesmom sa novog albuma Modern Ruin, čije se objavljivanje očekuje ove godine.
Ne izostaju, naravno, najveći hitovi "Ritual Noise", "Call The Ships To Port", u okviru osnovnog programa i "Dead Stars" na kraju prvog od dva bisa.
Ambiciozni DJ program posle nastupa nije izazvao veće interesovanje ionako malog broja prisutnih koji su, ipak zadovoljni, napustili salu Doma omladine, uz nadu da će se slični hepeninzi još koji put dogoditi.

tekst i fotografije - zlatan begović

Mariza
10.04.10.