The Kill Devil Hills
klub "Žica", Beograd
20. oktobar 2010.
Organizator: Bad Music For Bad People

22. oktobar 2010.

The Kill Devill Hills su, ipak, nešto posebno i svako poređenje sa bilo kim je samo približno. Možda je najbliže ono sa Neil Young-om iz perioda drugog Everebody Knows This is Nowhere albuma, uz primese tradicionalnijeg kanrtija, ali i modernijeg baladerskog štimunga u stilu Nick Cave-a.

Problemi sa rentiranim kombijem uzrokovali su odlaganje beogradskog koncerta autralijskog Country Rock sastava The Kill Devil Hills, ali ovi brđani i nepokolebljivi nezavisni promoter loše muzike Delibašić peh su pretvorili u jedan dopunski nastup u Beogradu, dva neplanirana koncerta u Sremskoj Mitrovici i Zrenjaninu, posle kojih slede Velenje i Zagreb. Na prvoj evropskoj turneji biće, verovatno, još nepredviđenih situacija, ali šta je to za ove brđane sa dalekog kontinenta na kojem je priroda još uvek gruba i neobuzdana, a i ljudi su takvog kova.
Muzika nije mogla da bude drugačija od takvih prilika i australijski Country je oduvek bio u stilu američkog, a opet nekako drugačiji. Velikani kao što su Tex Morton, Kevin Shegog i Slim Dusty, kao i mnogi drugi koji su ih sledili, uticali su na muzičare koji su bili u okvirima žanra, ali i mnoge druge.
The Kill Devill Hills su, ipak, nešto posebno i svako poređenje sa bilo kim je samo približno. Možda je najbliže ono sa Neil Young-om iz perioda drugog Everebody Knows This is Nowhere albuma, uz primese tradicionalnijeg kanrtija, ali i modernijeg baladerskog štimunga u stilu Nick Cave-a.  Bend je osnovan 2003. i objavio je tri albuma za nezavisnog producenta. Ovaj izveštaj sa drugog beogradskog nastupa treba početi sa napomenom da je prvi okupio nešto brojniju publiku publiku i trajao malo duže.

Drugi nastup počinje sa tri balade, nastavlja nešto žešćim pesmama, ali na kratko i opet su tu pesme primerene ljudima koji spadaju u kategoriju Miserable Bustards, kako ih je jedan od tri frontmena predstavio. Postava je sa dve do tri gitare, od kojih je jedna električna, jedan od gitarista češće je zamenjuje vilonom uz klasičnu rok pratnju basa i bubnja.  Bend promoviše materijal sa trećeg albuma Man, You Should Explode, svestan da evropski auditorijum nije čuo ni za njih, ni za prethodna dva. Nastupi benda, pa i ovaj, traju između sat i po, do dva sata. Jedna od najstilizovanijih numera izvedena je sa dva vokala i minimalnom instrumentalnom pratnjom „"Lucy On All Fours", uz malo bogatiju pratnju za par jednako setnih pesama "I Wonder If She's Thinking Of Me Now" i "Cool My Desire".

Outlow Country sa Blues filingom garniran je sa nekoliko numera u kojima su gitarski rifovi dominatni i nastup je pri kraju, bis je spontan, prvi, kao i drugi, a treći neplaniran, ali na specijalan zahtev oficijelnog predstavnika srpske podružnice anonimnih alkoholičara "Drinkin` Too Much" sa prvog albuma Heathen Songs je neizbežna završnica nastupa koji se ne viđa svaki dan. Nekoliko minuta po ponoći izlazak iz "Žice" podrazumevao je prolazak pored kombija sa početka ove priče, sa praznom limenkom piva na šoferšajbni. Suvišnim dokazom da se pije previše.

tekst - zlatan begoviĆ
fotografije - byron

16.10.10