22. decembar 2018.

21. decembar 2018.

Evo, prošlo je već četvrt veka rada jedne od najintrigantnijih i najvoljenijih grupa sa prostora bivše Jugoslavije, grupe Jinx. Coco i Yaya su sa nekim prekidima vodili bend sve ove godine i već nekoliko puta posećivali Beograd.

Ovde imaju vernu publiku koja ih je i ovaj put dočekala sa oduševljenjem. Promovišući novi album "Pogrebi & Pomiriši", (2017.), grupa se ponovo obrela u Domu Omladine i održala koncert za uživanje i pamćenje. Iako sam u nekim momentima primetio trenutke neraspoloženja na Jadrankinom licu ubrzo se pojavio osmeh kada je doživela ovacije od razdragane publike. Tada je rekla (parafraziram)... "Eto ovo je publika! Kad bi i druge ovako reagirale!"

A razloga za zadovoljstvo publike je bilo na pretek. Grupa je svirački bila izuzetno raspoložena, od ritam sekcije Krune Cvancigera i Berka Muratovića, preko duvača Igora Pavlice i Ivana (bez Gorana) Kovačića, klavijaturiste Mr. Goodyja do lepog iznenađenja u stasu i glasu sestara Gebers(!!!). Naravno bio je tu i Coco Mosquito (Gordan Muratović) na gitari i vokalu i harizmatična Yaya (Jadranka Ivaniš) sa blistavim glasom, stasom, scenskim nastupom i raznim sitnijim instrumentima (kazoo, usna harmonika, šejkeri).

Počeli su sa "Jesmo li dobro" (sa novog albuma) i "Da smo se voljeli manje", a nastavili sa novim singlom "Continental Blue". Publika je najviše reagovala na "Smijem se", "Čuvaj me" i "Ljeto". Bubnjar je dobacio da oko 23 sata počinje zima ali se Coco nije mnogo uzbuđivao oko toga, pa je poveo bend u "Tamo gdje je sve po mom". Ovacije su bile duge i žestoke i cela sala je pevala sa njima.

Coco je duhovito primetio da bi se sad mogli pokupiti sa bine jer je teško sa nečim adekvatnim nastaviti nastup. Ipak su nastavili sa "Easy". Na početku izvođenja pesme "Sve se jednom mora vratiti" nastao je nesporazum među muzičarima pa je Coco insistirao na ponavljanju kompozicije. Ona je onda izvedena bez greške.

Nastavili su sa "Na plaži" i "Na zub su me uzeli mama" a onda izveli seriju najboljih njihovih pesama uključujući i "Brazil", "Na zapadu" i "Ruke". Zvanični deo je završen maestralnom "Bye Bye Bye Baby Bye" sa proročanskim stihom (možda je najbolje, godinama iza nas). I zaista jeste.

Na bis su izvedene "U debelom hladu" i "Padobran" kao i poznata "Koliko suza za tako malo sna". Publici ni to nije bilo dovoljno pa su se Jinx vratili i odsvirali evergrin "Zmija i zmaj". Toliko sreće zadovoljstva i pozitivne energije nam je pružila grupa Jinx ovim svojim nastupom, da shvatam koliko nam je potrebno da oni češće dolaze u Beograd. Mi smo uživali, a vi?
.

fotografije & video - nebojša mićković

Gile & Magic Bush