16. decembar 2019.

Paraf
Crna lista

Dom omladine Beograda, sala "Amerikana"
14. decembar 2019.

Posle više od tri decenije kultna riječka grupa Paraf nastupila je 14. decembra u Beogradu, ovog puta u DOB-u (sala Amerikana). Prethodne večeri novosadjani su imali prilike da ih vide u Firčijevom Think Tank studiju.

Čast da otvori koncert pripala je beogradskoj super grupi koja je sastavljena od članova poznatih novotalasnih sastava. Svi su učestvovali na snimcima čuvene kompilacije, "ARA - Artistička radna akcija". Vojislav Bešić Beške (ex Bezobrazno zeleno, gitara, vokal), Aleksandar Đukić (ex TV moroni, bas i vokal), Slobodan Nešović Loka (ex Urbana gerila, gitara i vokal), Goran Sinadinović (ex Petar i zli vuci, gitara) i Relja Obrenović (ex Petar i zli vuci, bubnjevi, vokal) izveli su nove verzije pesama matičnih im grupa i u kratkom ali efektnom nastupu, zagrejali su srca i tela prisutnih.

"Bežim niz ulicu", "Moja borba", "Lilihip", "Kozaci", "Beograd" i "Pada noć" su nas podsetili na zlatno doba beogradskog nju vejva. Energičan nastup i pozitivna energija obećavaju uspešan rad grupe kao i dobar odziv na novom singlu koji je u pripremi.

Malo pre 22h uvodnom numerom "Zlatno doba" počeo je nastup prvoboraca jugoslovenskog panka, riječkog sastava Paraf. Osnovana 1976. godine grupa Paraf je uz ljubljanske Pankrte i novosadsku Pekinšku patku prenela osećaje tadašnje mladeži na jedan britak i iskren način.

Prvi nastup u Beogradu bio je 1980. godine u Hali Pionir, kao predgrupa izuzetnoj engleskoj punk grupi The Ruts. Valter Kocijančić je bio tada plavokosi vitak momak koji je između ostalih pesama izveo i kompoziciju "Kabul", osvrt na tadašnje političko stanje na Bliskom istoku. Na koncertu u Domu Omladine ovaj veteran, tamnokos i stamen, i dalje ima žar momka koji je nekad pevao "Moj život je Novi Val".

Valter Kocijančić je predvodio jednu od dve postave Parafa, kako tada, tako i sada, na beogradskom koncertu. Pored Valtera (gitara, viokal), Paraf je nastupio u sastavu Zdravko Čabrijan (bas, vokal), Raoul Varlen (klavijature), Vlado Simcich Vava (gitara), Alen Tibljaš (bubanjevi) i Deni Šesnić (gitara). Izveli su pesme "Na tragu", "Perspektiva", "Hit tema" i "Visoki propisi". Prženje gitara i glas V. K. su uzburkali masu.

A kad je Valtera zamenila Pavica Mijatović, poznatija kao Vim Cola, zajedno sa pevačicom Ivom Močibob, krenule su pesme iz druge faze grupe, i publika je proključala! "Javna Kupatila", "Zastave", "Nestašni đački izleti", "Pobuna bubuljica" su predstavile mračniji zvuk grupe. U pesmi "Željko" podsetili smo se na nesrećnu sudbinu beogradskog studenta koji je poginuo pri pokušaju hvatanja atentatora na turskog ambasadora.

Pavicu je ponovo zamenio Valter i izveo neke od najpoznatijih kompozicija grupe ("Moj život je novi val", "Rijeka"). No, publika je došla na svoje pri izvođenju numere "Narodna pjesma" i stihova "Niko nije dobar ko naša Policija"!!! Valter je izjavio da nam je to zajedničko sranje, i kod njih i kod nas. Nastavio je sa pesmom "Goli Otok" koju nije mogao da objavi 80-tih, već kasnije sa bendom Perspektiva. Pavica ponovo preuzima mikrofon i onako kratko ošišana, sva u crnom, krupna i "nabrijana" izvodi "Kišni razdraganci" (numera grupe Termiti), nekadašnji hit singl "Fini dečko" i novi singl "Bez Lica".

Vraća se Valter i svi zajedno sviraju "Živjela Jugoslavija", sa stihom "Živjela Jugoslavija, živio SKJ!" Publika je bila u transu, šutka i polivanje pivom je već odavno počelo, stoga sam se strateški premestio na novu poziciju. Grupa ponavlja "Narodnu pjesmu" i "Javna kupatila" i uz veliko odobravanje i aplauze silazi sa bine. Deo publike želeo je još, ali to je bilo sve.

Iz uzavrele atmosfere Doma Omladine niko nije otišao nezadovoljan. Slobodno se može reći da je ovo bio jedan od najboljih koncerata održanih u Beogradu 2019. godine. Treba napomenuti da je Dallas Records objavio četvorostruki CD sa kompletnim radovima grupe kao i vinilno izdanje kultnog albuma "Zastave". Sudeći po nedavno objavljenom singlu "Bez lica" uskoro možemo očekivati i novi album Parafa, i eto dobrog razloga da ih ponovo vidimo i čujemo!

22.11.2018.

24.11.2018.

01.12.2018