Bellaruche
Kid Loco
Bioskop Balkan
21. maj 2010.

22. maj 2010.

Kiša je ove godine pokvarila planove organizatora da deveti Refract festival smesti na Kalemegdan, što bi doprinelo atraktivnosti ove manifestacije. Kao alternativno rešenje pojavio se bioskop "Balkan". A da li je loše vreme glavni krivac za bledunjavu atmosferu, bez obzira na promenu lokacije...?

Početak je programski ispoštovan, ali kako je običaj da se na ovakvu vrstu događaja dolazi kasnije, nekadašnja bioskopska sala "Balkana" se punila do ponoći. Domaća podrška - DJ Side One je za to vreme pravio muzičku podlogu preovlađujućem raspoloženju posetilaca da na čašu pića dodaju "čašu" razgovora. Miksujući acid jazz, funk, soul i hip-hop loop-ove, Side One je "pripremio teren" za nastup britanskog sastava Bellaruche.

Trio koji čine jedan vokal (Kathrin de Boer), električna gitara (Ricky Fabulous) i DJ, zadržao se na sceni oko sat vremena. Dok prva dva pomenuta člana kao muzičke uzore navode muzičare poput Billie Holiday, Grant Greena i Djanga Reinhardta, treći zaokružuje priču DJ-ingom pod snažnim uticajem old school hip-hopa. Ipak, muzika koju stvaraju objedinjuje ove uticaje u savremenijoj i više pop formi, slično onome sto radi Duffy uz malo drugačiju muzičku pratnju.
Atmosfera koja je tokom prva dva sata festivala više podsećala na klubski chill out, delimično se pretvorila u koncertnu. Bilo je nekoliko desetina fanova koji su nastup Bellaruche-a pažljivo pratili odmah ispred stejdža, ali opšti utisak je da je većina okupljenih čekala da Kid Loco zavrti ploče.

Međutim i Kid Loco se na stejdžu zadržao nepunih sat i po, puštajući relativno kratak DJ set koji je počeo remiksom čuvene pesme Grandmaster Flesh-a "The Message". Tokom njegovog nastupa desila se retkost - da izvođač bude raspoloženiji od publike. Oko pola tri ujutro, Jean-Yves Prieur-a, poznatijeg pod pseudonimom Kid Loco, sa stejdža je ispratilo pedesetak ljudi, posle čega se za gramofone vratio Side One.

tekst i fotografije- dušica kovač

Bašta SKC
21.05.10.