Diorama
Klangstabil
21. maj 2011.

23. maj 2011.

Dvadesetprvi maj, dan za koji su najavili dva bitna događaja. Smak sveta i koncert Diorame. Srećom, samo se jedan od ta dva događaja desio tog dana, a to je koncert nemačkog benda Diorama.

Diorama po treći put nastupila u Beogradu, s tim da je prvi put pre njega nastupao i srpski bend E-Play, posle čega je usledio i nastup nemačke grupe Klangstabil.
E-Play (potpuno neočekivan izbor predgrupe) je domaći sastav koji su 1997 godine osnovale dve devojke, Biljana Todorovski i Maja Cvetković. Ubrzo im se priključuju  Damjan Dašić i Marko Milivojević. Njihov muzički pravac se ne može striktno svrstati ni u jedan. Oni su mešavina drum’n’bass-a i trip hopa.  Nakon ovog benda nastupio je nemački bend Klangstabil.

Klangstabil čine Boris May i Maurizio Blanco. Ovaj bend zanimljivog imena (Klang-zvuk, Stabil-Stabilno), osnovan je 1994 godine. Kad ih ljudi pitaju, kako bi okarakterisali muzički žanr njihove muzike, oni kažu da je to Klangpop. Do sad su snimili 5 albuma koje su izdali na kompakt diskovima i čak 9 izdanja na vinilu. Nastup ovog benda je prilično zagrejao publiku, a moglo se i primetiti da je pevaču bilo jako vruće, jer je skoro ceo nastup bio bos. Svirku su započeli fenomenalnom "Math and Emotion" sa novog, istoimenog albuma. U mom uvetu se zadržala pesma "Perdere per Vincere". Odlična stvar je i "Twisted words". Zanimljivo je da su tekstovi pesama na engleskom, nemačkom i italijanskom. Posle sat vremena njihove svirke, usledila je kratka pauza, a onda, konačno i Diorama!!!!!!!!!!

Sta napisati o Diorami?! Nekako imam osećaj da svi koji su upućeni u ovu vrstu muzike znaju ko čini Dioramu, šta sviraju i ostalo. To je verovatno moj subjektivni pogled, jer sam njihov veliki fan, ali ću ipak zbog nekih slabije informisanih napisati ponešto o samom bendu.

Diorama je nastala 1996 godine. Torben Wendt je osnivač grupe, tekstopisac, klavijaturista i pevač. Glasovno, i na klavijaturama prati ga Felix Marc. Ne smemo zaboraviti na ostale članove grupe, a to su Sash Fiddler, gitara i Marquess na bubnjevima. Do sad su snimili osam albuma, a aktuelan je poslednji album iz 2010. Cubed kao i njihov singl "Child of Entertaiment" koji su izdali iste godine. Karijeru su započeli 1999., fenomenalnim albumom Pale. Lider benda, Torben, inspiraciju za tekstove crpi iz svog unutrašnjeg sveta, kao i iz svog okruženja. Mračni tekstovi, puni emocija i igre rečima su tipični za Dioramu. Mislim da je ovo bilo dovoljno o bendu, vreme je da se osvrnemo na njihov nastup.

Sala Americana, u Domu Omladine…oko 300 ljudi i sto stepeni. Na bini postavljen skelet dve kocke, u jednoj smeštene klavijature, a u drugoj bubnjevi. Na scenu prvo izlazi klavijaturista Felix, čuje se aplauz. Za njim izlaze bubnjar i gitarista, i konacno pevač, Torben. Čuje se gromoglasan aplauz i vrištanje publike. Čuju se prvi taktovi…"Child of Entertaiment"…publika peva u glas. Slede sve sami hitovi, "Acid Trip", "Prozak Junkies", "Home to Millions", "Girls", "Exit to Gray", "Ignite". Njihov hit, "Advance" je doveo publiku u trans. Uh, naježim se kad se setim. Mnogi su očekivali da ce čuti prelepu baladu "Belle", ali nažalost nisu je izveli, mada verujem da će biti još prilika da se čuje ta pesma, jer članovi benda su izjavili da im je Beograd druga kuća. Koncert je završen nakon dva sata, pesmom "HLA". Prvo su jedan deo pesme izveli u akustičnoj verziji, samo u pratnji klavijatura. A onda su se začuo originilan početak pesme, i veoma dug vrisak publike. Neverovatan osećaj i atmosfera.

Odličan koncert. Odličan kontakt sa publikom. Ma...biće vam dovoljno da kažem da sam to veče ostala, bukvalno, bez glasa. Toliko je to bio dobar koncert!
Ako ste izostali, sledeci put nemojte propustiti!

tekst- adora adams